جمعه, ۷ خرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۳۹ ب.ظ

از اونجایی که اصلا دل و دماغ نوشتن ندارم و حتی انگیزه برای پیدا کردن پست ندارم...میخوام یه دفعه برم سر اصل مطلب.

۲۰ روزی میشه که مامانبزرگم رفته. تو این ۲۰ روز ، دوست و فامیل و آشنا راه رفتن و گفتن زن خوبی بود ، اذیتمون نکرد و .... حلالش میکنیم !

توی این حبابی که این چند روز دورم بود که باعث شده بود یکم گنگ و گیج بشم، اصلا به این جمله که حلالش میکنیم فکر نکرده بودم.

دیشب همینجوری که آسمونو نگاه کردم دیدم ماه چقدر خوشگل روبرومه. 

نشستم به فکر کردن و خودمو از بچگی تا الان مرور کردم ..

مرور کردم و گریه کردم...

من (یا شاید همه ی ماها) اونقدر گناه انجام دادیم ، اونقدر دلها شکوندیم ، اونقدر غیبت کردیم ، کسی رو رنجوندیم ، حرصشو درآوردیم ، به آدما پُز دادیم ، میتونستیم مهربون باشیم نبودیم ، تو دلمون واسه همدیگه بد خواستیم و و و ....

بعد از مرگ من ، شاید همه بازم بیان و بگن حلالش میکنیم ، شاید پدر مادرا بخاطر بخشندگیشون بچشونو ببخشن ، شاید دوستام بخاطر خاطراتی که داشتیم بگن حلالش کردیم...

اما !

اما اون غریبه ای که تو خیابون بوده ، اون فروشنده ی مغازه ، اون کارگر پمپ بنزین ، اون آدمای غریبه ای که حتی اسمم رو نمیدونن و تو یه لحظه بد کردم بهشون چی؟

اونا که اصلا خبر دار نمیشن من مردم ک بخوان بگن حلالش کردیم!

اندازه ۱۷ سال گناه قراره به دوش بکشم.. تهش چی میشه؟ قراره چیکار کنم؟

یادمه اولین باری که غیبت کردم ۶ ۷ سالم بود. یه خانومی تازه به خانواده اضافه شده بود که صداش خیلی نازک بود.

من و دوستم همینجوری که باهم بازی میکردیم ، یهو با صدای اون خانوم حرف زدیم و خندیدیم (تقلید تمسخر آمیز!)

آخر بازیمون یادمه زدم زیر گریه و به دوستم گفتم خدا مارو دید الان ، مارو میبره تو جهنم ، الان ما میمیریم

اونم ترسید گفت وای راست میگی چیکار کنیم حالا ، تو جهنم خیلی بده

خلاصه که باهم تصمیم گرفتیم بریم و به اون خانوم بگیم مارو ببخشه

وقتی بهش گفتیم انگار خیلی خوشحال شد ، گفت عب نداره گریه نکنین :)

دیشب یاد اون خاطره افتادم...کاش میشد هنوزم عین بچگیا اونقدر ساده باشم که با یه گناه از خدا بترسم و گریم بگیره و به فکر جهنمم باشم!

کاش حداقل بتونم از این به بعد همون سپیده ی ۶ ۷ ساله بشم...تا خدا قبلیارم یه کوچولو ببخشه (که میبخشه دیگه نه؟!)



۷نظر ارسال شده است.
  1. Mohammad Montaseri
    Mohammad Montaseri
    ۷ خرداد ۰۰، ۱۵:۰۸
    تسلیت میگم

  2. ماه بانو
    ماه بانو
    ۷ خرداد ۰۰، ۱۷:۵۰
    سلام عزیزم
    خوبی؟
    حقیقتا تسلیت میگم بهت ان شاءالله خدا مادربزرگتو رحمت کنه🖤
    موافقم با حرفات، علاوه بر حق الناس ها، از اون مهمتر حق الله هایی هست که زیر پا گذاشتیم. انگار هر کار خدا گفته نکن رو کردیم و هر کار گفته بکن رو نکردیم.
    که شامل همین حق الناس ها هم که گفتی میشه
    خیلی چیز خوبی رو یادآوری کردی. ان شاءالله از این به بعد بیشتر مراقب باشیم و توبه کنیم تا خدا نامه اعمالمونو پاکه پاکه پاک کنه💗
    • sepid.v ~|
      سلام قربونت شما خوبی؟
      ممنونم خدا رفتگان شمارو بیامرزه🖤😊
      اره واقعا جفتش هست...
      ان‌شاءالله هممون کارناممون سفید باشه
  3. هیچکس  ...
    هیچکس ...
    ۷ خرداد ۰۰، ۲۲:۲۴
    کاش یه چالشی هم یکی راه بندازه به نام حلال کنیم همو مثلا هر موقع که یاد کسایی که نمیخوایم حلالشون کنیم میفتیم باقی رو حلال کنیم (مدیونی فکر کنی من قدیما یه لیست هم درست کرده بودماا (مدیونی فکر کنی همونایی که تو اون لیست بودن الان از دوستای خوبم هستن آآ‌))
    • sepid.v ~|
      آره چالش جالبی میشد
      ولی خب هممون ی سری آدمو داریم که نمیتونیم حلال کنیمشون هیچوقت 
      فکر کنم همه دارن...
  4. امیر  +
    امیر +
    ۸ خرداد ۰۰، ۰۰:۳۳
    حالا حق الناس که هیچی
    ولی چقدر خوب هست که همدیگه رو ببخشیم و کلی لبخند می‌ده


    امیدوارم که خدا همه‌ی کسانی که تنشون از این کره رفته و خوب باشن بیامرزه :)
    • sepid.v ~|
      این خوب بودن و بخشش خیلی شیرینه

      امیدوارم گناهای هممون آمرزیده بشه
  5. Amir chaqamirza
    Amir chaqamirza
    ۸ خرداد ۰۰، ۱۳:۱۹
    سلام. سلام.سلام... .:).
    خداوند متعال ،بیامرزد مادربزرگتان را،تسلیت،با نهایت تأسف.... .؛).
    آدم ها،و حتی همه،اشتباه زیاد میکنن،نیمشه کاریشم کرد،فقط باید،مواظب باشیم،اشتباه نکنینم!... .:).
    • sepid.v ~|
      سلام
      خیلی ممنونم خدا رفتگان شمارو بیامرزه
      بله باید مواظب بود!
  6. هیچکس  ...
    هیچکس ...
    ۸ خرداد ۰۰، ۱۶:۳۴
    نه باو ته ته تهش یه سال متنفر میشیم ته ته تهش چهارسال جای ضخم ها به چشم میخوره بعدش دیگه فرقی نمیکنه
    • sepid.v ~|
      شایدم اینجوری که تو میگی بشه..
  7. فاطـــღـــمـه  ツ
    فاطـــღـــمـه ツ
    ۹ خرداد ۰۰، ۱۸:۱۵
    خدا رحتمشون کنه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">