چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷ ب.ظ

‏امروز روز سپاس‌ گذاری از خداوند است زیرا که عشق را آفرید تا یادمان باشد کسی هست برای عاشق بودن
سپندارمذگان یا روز عشق ایرانى در گاهشمار خورشیدى برابر با 29 بهمن و در گاهشمار زرتشتى برابر با 5 اسفند است.
سپندارمذ لقب زمین و به معنی گستراننده، مقدس و فروتن می‌باشد. زمینی که ‏نماد عشق است و با فروتنی و از خودگذشتگی، آغوش خود را برای همه گسترانیده و زشت و زیبا را به یک چشم می‌نگرد. بدین روی نیاکانمان در این روز با دادن هدیه به بانوان و دوشیزگان "مهر و عشق" خود را به آنان ابراز می‌داشتند.
‏29 بهمن ماه روز بزرگداشت زن و زمین، روز عشق آریایی، سپندارمذگان فرخنده باد ❤️


از اونجایی که علاقه خاصی دارم تو روز عشق کادو بگیرم بجای ولنتاین ،  یه لطفی بهم شد و  جشن داریم با تم عشقم😂

دریافت

۹نظر ارسال شده است.
  1. پَـــــر واز
    پَـــــر واز
    ۲۹ بهمن ۹۹، ۱۳:۰۰
    سپندار مذگانتون مبارک باشه^_^
    ایشالا هرساله باشه😂😍
    • sepid.v ~|
      ممنووون واسه شماهم مبارک *-*
  2. امیررضا ...
    امیررضا ...
    ۲۹ بهمن ۹۹، ۱۴:۱۷
    بر تمام عشاق جهان مبارک 💚💙♥️
    چقدر این چند روز برای جوونم های مملکت مون هزینه بردار بوده😂😂
    • sepid.v ~|
      همیشه از کلمه عشاق بیشتر از عاشق خوشم میومده نمیدونم چرا
      مبارک باشه :)
      اره واااقعا😂😂😂
  3. محمد منتصری
    محمد منتصری
    ۲۹ بهمن ۹۹، ۱۵:۲۷
    والا من چند ساله همون ۵ اسفند رو جشن میگیرم. ایشالا ۵ اسفند شما کادوتونو از من میگیرین.
    • sepid.v ~|
      چه ۵ اسفند چه ۲۹ بهمن
      به اعتقاد من بهتر از ۲۵ بهمنه....!
  4. محمد منتصری
    محمد منتصری
    ۲۹ بهمن ۹۹، ۱۵:۴۲
    چرا؟؟؟
    • sepid.v ~|
      چون که جشن ها و مراسم هر ملت به تاریخ و فرهنگ اونها برمیگرده و اجداد ما چیزی بنام ولنتاین نداشتن!
      چرا جشنهای انقدر زیبای خودمونو ول کنیم؟
      یا حداقل باید ب جفتشون برابر اهمیت بدیم...
  5. محمد منتصری
    محمد منتصری
    ۲۹ بهمن ۹۹، ۱۶:۲۹
    اها. بله بله. دعوا نداریم 😂🙌
    • sepid.v ~|
      نه نداریم😂😂
      لحنم تند بود؟؟
      باز غیرتی شدم فک کنم😂😂
  6. هیچکس  ...
    هیچکس ...
    ۲۹ بهمن ۹۹، ۱۷:۱۵
    😂 خدایا دیگه بسه ! یع روز در میون روز دختر و زن و مادر و جنس ماده و عشق داشتیم بس نبود !​الان این سپندارمذگان هم اضافه شد :/ از اون طرف برای مرد ها یه روز مرد وجود داره اونم برعکس ما باز یه چیز میخریم برا شما :/ بعد میاین و از حقوق برابر حرف میزنین ؟​خجالت نمیکشین ؟
    • sepid.v ~|
      روز جنس ماده چه تاریخیه اونوقت؟؟؟😂😂😂
      پسرک ایرانی ، فرزندم ، سپندازمذگان را گرامی بدار...
      کی گفته هیچی نمیخریم ، حالا انگار شماها میخرین ! بچه پررو
      نخیر خجالت نمیکشیم

      تو خجالت نمیکشی پیام جواب نمیدی؟ /:
  7. هیچکس  ...
    هیچکس ...
    ۲۹ بهمن ۹۹، ۱۸:۳۶
    😂 من چه میدونم حتما دو روز دیگه میاین اونو هم معرفی میکنین
    من روز تولدمو هم گرامی نمیدارم چی میگی تو :/
    😂 این همه خرس پ یه شبه کجا رفت ؟ این طلا فروشیا یه شبه چطوری مغازشون خالی شد ؟ این مانتو فروشیا چی شد بی مانتو موندن ؟ بازم ادامه بدم 😂

    پیام جواب نمیدم ؟ کی و کجا پیام دادی ؟
    • sepid.v ~|
      تلگرام امروز بعد از ظهر
  8. محمد منتصری
    محمد منتصری
    ۲۹ بهمن ۹۹، ۲۰:۲۹
    غیرتی بودن روی فرهنگ کشورتون کار بسیار درستیه.
    درود بر شما و من خودم چون عاشق ایرانم و فرهنگش لذت میبرم از چنین انسان هایی.

    لحنتون خیلی که نه. یه ذره آتشین بود😂
  9. یاسمن گلی:)
    یاسمن گلی:)
    ۳۰ بهمن ۹۹، ۰۸:۲۵
    من همیشه تاریخ 5 اسفند به عنوان روز سپندارمذگان یادم میمونه :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">