يكشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۰۷:۵۴ ب.ظ

ژاپنی‌ها یه اصطلاحی دارن به اسم «ایکیگای» که معنیش میشه "دلیلی برای بودن". 

بر اساس فرهنگ ژاپنی، هر آدمی یه ایکیگای توو زندگیش داره . اونا باور دارن که ایکیگای به زندگی هر آدمی معنا میبخشه . 

توی فرهنگ اوکیناوا هم ایکیگای رو "دلیلی برای برخاستن در صبح" معنی میکنن.

۷نظر ارسال شده است.
  1. Amir chaqamirza
    Amir chaqamirza
    ۱۶ آذر ۹۹، ۲۰:۱۹
    سلام سلام سلام
    چه جالب و خوب😊
  2. لیلا هستم
    لیلا هستم
    ۱۶ آذر ۹۹، ۲۰:۳۵
    آره من کتابش رو خریدم دارم میخونم عاااالیه
    ژاپنی ها خیلی به سلامتی اهمیت میدن کلا فرهنگ ژاپنی ها رو خیلی دوست دارم
    • sepid.v ~|
      چه خوب :)
      تاحالا نشنیدم از فرهنگشون..
  3. یاسمن گلی:)
    یاسمن گلی:)
    ۱۶ آذر ۹۹، ۲۱:۰۳
    چه جالب ^_^
  4. هیچکس  ...
    هیچکس ...
    ۱۶ آذر ۹۹، ۲۱:۳۶
    صد تایی شدی :/
    • sepid.v ~|
      آره حاجی خیلی وخته😂
  5. هیچکس  ...
    هیچکس ...
    ۱۶ آذر ۹۹، ۲۳:۳۱
    اصن ببین
    دختر از دختر خوش میاد در نتیجه فالو
    دختر از پسر خوشش میاد در نتیجه فالو
    پسر از دختر خوشش میاد در نتیجه فالو
    پسر از پسر (بدش میاد که چه عرض کنم بنویسم مثل همشیه ستاره دار میشن:/) در نتیجه فالو نمیکنه اگه خدای نکرده اشتباهی فالو کنه هم انفالو :/
    • sepid.v ~|
      خداوکیلی تالا دقت نکرده بودم
      نمودار ون میکشی ؟
      فقد اون پسر پسرو چر انفالووو😂😂
  6. هیچکس  ...
    هیچکس ...
    ۱۶ آذر ۹۹، ۲۳:۴۹
    😂 بعضی مواقع مخصوصا تو وب من که اسمم هیچکس هستش طرف فکر میکنه من دخترم میاد مخ زنی بعد یکم بازی کردن و جز خوردن بهش میگم مشتی اشتب گرفتی من پسرم اونم انفالو میکنه میره پشت سرشم نگا نمیکنه
    • sepid.v ~|
      خدا شفاشون بده چقد سمّن😂😂
      راستی تو چرا اسمت هیچکسه🤔
  7. هیچکس  ...
    هیچکس ...
    ۱۷ آذر ۹۹، ۰۰:۵۹
    در برابر بزرگی دنیا من هیچکس هم نیستم (چیزی که میگم)
    حوصله نداشتم بشینم فکر کنم اسم وب چی بزارم گذاشتم هیچکس تا بعدا اگ حسش بود یه خوبشو بزارم (واقعیت)
    • sepid.v ~|
      چ باحال بود
      خوبه همین..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">