سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۹:۰۹ ب.ظ

♡لطافت یعنی دیگران را خجالت ندادن حتی در انجام کار خیر،یعنی کمکت به دیگری هم با لطافت و وسواس و دقت باشد،آنقدر که قبل از شرمساری فرد به فکرت رسیده باشد چه کار کنی.

 

♡لطیف که باشی ،محبتت را که میخواهی خرج کنی،خیلی دودوتا چهارتا و حساب و کتاب نمی کنی و آن گونه سکه های نحبت را با ظرافت در جیب دیگران می ریزی که کمکت هم لطیفانه صورت میگیرد.

 

♡لطیف که باشی،نجابت و شرافت از خصوصیات اصلی ات میشود.توی ذوق نمی زنی،بلکه وجودت در کنار دیگران آرامشی است بر دردها و رنج هایشان نه آنکه دردها و ناملایمات را برایشات تشدید کند.

 

♡لطیف که باشی، در تربیت فرزند هم لطافت به خرج می دهی تا این لطافت بر لوح دل او ثبت شود،اما تربیت نالطیف و رفتارهای خشن کودکان را در آینده به بزرگسالانی خشن و نالطیف تبدیل می کند و این جرخه معیوب همچنان ادامه می یابد.

 

♡لطیف که باشی،این فقط انسان ها نیستند که مشمول لطف های لطیفانه ات میشوند.طبیعت،گیاهان،حیوانات و خلاصه همه چیز در عالم خلقت زیر چتر لطافتت جا می گیرند.و برای هر موجودی که خدا به او حیات بخشیده،حق حیات قائلی!

۳نظر ارسال شده است.
  1. محمد 17
    محمد 17
    ۲۹ مهر ۹۹، ۲۱:۳۲
    جمله ی اولش واقعا مهم و زیباست. منت نگذاشتن در کار خیر. و بنظرم همچنین زیر منت نرفتن. وقتی خدا که خداست واسه بنده هاش منت نمیذاره ما دیگه کی ایم. و همچنین زیر منت نرفتن که غرور خودتو پامال نکنی

    من آن گلبرگ مغرورم که می میرم ز بی آبی
    ولی با خفت و خواری پی شبنم نمی گردم
    • sepid.v ~|
      دقیقا
      ب خیلی افرادی ک دورمن گفتم این موضوع رو..که خواهشا التماسا وقتی فلان قدر پول قرض دادی ب طرف بعد ۳ سال نگو آاااره سر اون قضیه پوله اینجوری شد اونجوری شد...
      ولی خب متاسفانه نمیدونم بخاطر سنمه یا چی ، ک اکثرا ناراحت شدن

      این زیر منت نرفتنه ام خیلی خوبه ، خیلی قبولش دارم
  2. محمد 17
    محمد 17
    ۲۹ مهر ۹۹، ۲۲:۱۰
    به خاطر سن نیست. به خاطر سخیف بودن برخی از افراد هست.
  3. Amir chaqamirza
    Amir chaqamirza
    ۳۰ مهر ۹۹، ۱۵:۱۹
    سلام.سلام.سلام.
    خیلی خوب بود.
    • sepid.v ~|
      سلام بر شما😊عصرتون بخیر
      ممنون از حضورتون🌹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">