يكشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۳۳ ب.ظ

جهان بی شک با لبخند♡ ط♡ زیباتر است دخترجان :)

جهان غزل نداشت اگر دختر نبود!

روز دختر مبارک...

۱۱نظر ارسال شده است.
  1. فاطـــღـــمـه ツ
    فاطـــღـــمـه ツ
    ۲۰ مهر ۹۹، ۱۸:۳۵
    روز دختر بچه ها مبارک
    ما هممون بچه ایم 😁‌😀
    • sepid.v ~|
      بچه و بزرگ نداره😂
      راحت باشین همه
  2. apollo ‌‌ ‌‌ ‌‌
    apollo ‌‌ ‌‌ ‌‌
    ۲۰ مهر ۹۹، ۱۸:۴۱
    کی گفته اگر دختر نبود غزل هم نبود؟!
  3. apollo ‌‌ ‌‌ ‌‌
    apollo ‌‌ ‌‌ ‌‌
    ۲۰ مهر ۹۹، ۱۹:۳۱
    از نظر من نویسنده متن اشتباه گفته؛
    چون قالب غزل جنبه اعتراضی داره. حالا میتونه اعتراض به فراغ یار و جفا و... باشه؛ یا مسایل سیاسی و اجتماعی یا حتی فردی.
    شما وقتی غزل یاری اندر کس نمیبینیم شهر یاران را چه شد حافظ رو میخونید؛ این اصلا ربطی به یار و فراق و... نداره.
    • sepid.v ~|
      بله کاملا صحیح
      اما در مفهوم کلی غزل برای بیان جملات و اشعار احساسی هم بکار میره و حتی توی خیلی از اشعار از غزل بعنوان مجاز از یار و حس عشق نام برده شده
      در اینجا هم همون معنا رو داره
  4. apollo ‌‌ ‌‌ ‌‌
    apollo ‌‌ ‌‌ ‌‌
    ۲۰ مهر ۹۹، ۱۹:۳۳
    اینو یادم رفت بگم؛
    غزل های عرفانی هم داریم.
  5. apollo ‌‌ ‌‌ ‌‌
    apollo ‌‌ ‌‌ ‌‌
    ۲۰ مهر ۹۹، ۲۰:۴۴
    بله؛ من منکر وجود غزل در وصف یار نیستم، ولی این نیست که اگر زن(معشوق) نبود، غزل هم نبود.
    • sepid.v ~|
      باشه حرف شما درست
      من از طرف نویسنده عذر میخوام بابت این اتفاق ناهنجار و بزرگ
  6. محمد 17
    محمد 17
    ۲۰ مهر ۹۹، ۲۰:۴۵
    ول کنین بحث غزل رو. شوخی بود و گرنه همه میدونیم غزل ربطی به دختر نداره و قدیم بیشتر معشوق ها پسر بودن و بیشتر جا ها میگفتن زلف که مال مرده و گیسو کمتر بود که مال زنه. ولی من هنوز واسم سواله چره روز پسر نداریم و اینهمه مناسبت دختر داریم؟ فک کنم شانس اوردم خواهر ندارم و گرنه هر ماه باید یه کادو میگرفتم😂😂
    • sepid.v ~|
      هر کس هر طور راحته فکر کنه :)

      یه جواب واسه سوالتون دارم اما ترجیح میدم نگم چون حس میکنم دلخوری پیش میاد
      اینی ک من گذاشتم روز جهانیه دختره
      و احتمالا اونی ک شما منظورته ک چنتا روزدختر داریم همین جهانی و شمسی و ایناشه
  7. عینک ‌...
    عینک ‌...
    ۲۰ مهر ۹۹، ۲۱:۰۱
    سلام :)

    فک کنم باید تو مصرع دوم جای کلمه جهان کلمه ی "دنیا" رو قرار بدین؛ فک کنم اصلش "دنیا غزل نداشت اگز دختر نبود" باشه...
    بد نبود پایینش اسم شاعرش[محمد درویش زاده] رو هم می نوشتین...


    @آپولو
    در این شعر مقصود از غزل خود شعر غزل نیست بلکه "غزل" در مفهومی استعاری و به معنای "سخن" به کار رفته ؛بدین معنا که اگر دختر نبود دنیا هم خیلی رغبتی به حرف زدن یا حرفی برای گفتن نداشت...
    • sepid.v ~|
      سلام به شما شبتون بخیر
      بله شاید قشنگ تر میشد🙂
      ممنون از اطلاعتون..
  8. زری ...
    زری ...
    ۲۰ مهر ۹۹، ۲۱:۰۷
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    نمیدونم چرا منم قبلا خونده بودم معشوق های قدیمی پسر بودن /:

    *** **** ** * **** *** **** **** *** **** *****
    **** ** **** ****** *** **** * **** ***** ** ***** ****** **** ** ***** *** ***


    از اون به بعد شعرای قدیمی دیگه برام شعر نبودن... شر بودن : )))
    • sepid.v ~|
      کدوم شعرا شر بودن😂😂
  9. زری ...
    زری ...
    ۲۰ مهر ۹۹، ۲۳:۳۰
    من چرا یادم نمیاد جای ستاره ها چی نوشته بودم /:
  10. ((  Sepand ))
    (( Sepand ))
    ۲۱ مهر ۹۹، ۰۸:۲۴
    تبریک
  11. یاسمن :)
    یاسمن :)
    ۲۱ مهر ۹۹، ۱۳:۱۹
    روزمون مبارک :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">