شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۵:۱۷ ب.ظ

♡لطیف که باشی نه مثل گرمای تابستان میسوزانی و نه مثل سرمای زمستان یخبندان میکنی.لازمه ی لطافت دقت و ریزبینی و ظرافت و رعایت همه مصالح و جوانب است.این است معنای اعتدال در روش و منش زندگی و این است معنای {وَاقصِد فی مَشیک}

 

 

♡لطیف که باشی بدترین خبرها را هم در یک موقعیت مناسب و با آماده کردن فرد و ملایم کردن خبر به او می دهی.ما باید یاد بگیریم ته دل یکدیگر را خالی نکنیم.مثلا به کسی که تازه خانه خریده،بجای ترساندنش از امکان عقب افتادن قسط ها،تبریک بگوییم.

 

 

♡کسی که موقع تذکر دادن آن چنان تیز و تلخ تذکر میدهد که خوشایند و دلنشین نیست بجای درست کردن عیب و ایراد دیگران روح و روان انها را زخمی میکند.پس اگر قصد فرد خنک کردن دل خود و خراب کردن دیگری باشد که هیچ،اما اگر بحث انسانیت است،ادب و لطافت تاثیر یک سخن را چند برابر میکند.

 

 

♡لطیف که باشی در تصحیح اشتباه دیگری هم لطافت به خرج میدهی و او را جلوی جمع سرافکنده و خجالت زده نمیکنی و ما گاهی مثلا می خواهیم به دوستمان تذکر دهیم که غیبت نکن،چنان در جمع با خشم این مطلب را ابراز می کنیم که دوستمان از خجالت اب میشود.

 

 

♡لطافت در بحث علمی یعنی مشکل جهان همدیگر را نکوبیدن ،یعنی ادعا نداشتن  و دیگران را بخاطر اشتباهاتشان تحقیر نکردن،یعنی تعصب نداشتن بر نظر شخصی و قبول کردن اشتباهات و نقص های خود،یعنی بدون علم کامل نسبت به نظردیگری ان را رد کنیم.

 

 

♡لطیف که باشی علی رغم تمام مقامات علمی و معنوی تافته ی جدابافته نمیشوی و برای خودت امتیازات ویِژه قائل نیستی.باهمه راحت هستی و دیگران هم در کنارت احساس آرامش و راحتی میکنند.

۲نظر ارسال شده است.
  1. Sepideh Adliepour
    Sepideh Adliepour
    ۱۹ مهر ۹۹، ۱۸:۵۴
    و چقدر من از این باران باش نه تگرگ ها خوشم میاد☺️
    • sepid.v ~|
      واقعا؟؟؟؟
      وای مرسی خیلی خوشحال شدم😃😃
      داشتم کم کم انگیزمو واسه نوشتنشون از دست میدادم...
  2. Amir chaqamirza
    Amir chaqamirza
    ۱ آبان ۹۹، ۱۵:۲۷
    سلام.
    خیلی ممنون👌😄
    • sepid.v ~|
      سلام به شما
      ممنون ک میخونید🌺🌻🌸🌷
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">