شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۰۵:۰۱ ب.ظ

♡چهره شاد و متبسمی که شریک غم دیگران می شود اما کسی را شریک غم و اندوهش نمیکند و سفره ی مشکلاتش را برای دیگران باز نمیکند حکایت از دل لطیفی دارد که نمیخواهد با غمش کسی را آزرده کند.

او میداند با دل خونین لب خندان اوردن هنر است!

 

♡گاهی به اشتباه کسی را که زودرنج است و سریع از یک حرف یا رفتار دیگران اذیت می شود و قهر می کند انسانی با روحیه لطیف می دانیم،در صورتی که نازک نارنجی بودن نشانه لطافت روح نیست بلکه نوعی زمختی است!

 

♡روح که لطیف نباشد فکر می کند باید با اطرافیانش مثل کف دست روراست باشد تا حق دوستی به جا اورد .گاهی هم به خودش افتخار میکند که رک گویی از صفات مثبتش است و میگوید من همینم که هستم ،هرکسی خوشش نمیاید نیاید!

 

♡روح لطیف به کسی سخت نمیگیرد و مروج محبت و مداراست.بی جهت با مردم کوچه بازار در نمی افتد و از مسایل بی اهمیت میگذرد مگر که حقی پایمال شود! 

 

♡پرخاشگری و ترشرویی با همگان ، زود از کوره در رفتن ، روحیه جنگندگی و بزن بهادری داشتن هم آرامش و لطافت را از خود انسان میگیرد و هم آتش به آرامش دیگران می زند.

 

۲نظر ارسال شده است.
  1. محمد 17
    محمد 17
    ۱۲ مهر ۹۹، ۱۷:۵۸
    چی بگم والا، گاهی خاموشی بهتره. تنها میتونم بگم هم دیدگاهم. تلاش کردم همه ی سخنم پارسی باشه. هر چند برخی تلاش برای پارسی سخن گفتن رو ریشخند می کنند. که شاید انگیزه ی بنیادین آن، جایگزین های چرت فرهنگستان زبان پارسی باشه. ببخشید که سخنم به اینجا کشیده شد. ولی سخنانتون درست و ارزشمنده. کاش من کمی یاد بگیرم...
    • sepid.v ~|
      بله متاسفانه نه تنها این مورد ک ذکر کردین بلکه خیلی از موارد دیگه هم دلیلی برای ریشخند دیگرانن!
      بزارین خوش باشن...😊

      ممنون ک مطالعه کردین،کاش هممون یاد بگیریم
      به امید روزهای بهتر
  2. Amir chaqamirza
    Amir chaqamirza
    ۱ آبان ۹۹، ۱۵:۲۳
    سلام.
    چه خوبه
    • sepid.v ~|
      درود
      مرسی از حضورتون😊😊
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">